تجارت و جغرافیا در گسترش اسلام *

  • 2021-04-16

† دانشگاه براون, گروه اقتصاد, 64 واترمن خیابان., رابینسون سالن, مشیت الهی, اری 02912, ایالات متحده, سپر, و نبر, اود.وای بر من.

علیرضا نقوی

University دانشگاه بولونیا. گروه اقتصاد, پیازا اسکاراویلی 2, 40126 بولونیا, ایتالیا, تیتانیم.اوبینو@ایواهگان.ازریلا

جیووانی پرارولو

University دانشگاه بولونیا. گروه اقتصاد, پیازا اسکاراویلی 2, 40126 بولونیا, ایتالیا, تیتانیم.اوبینو@اولورارپ.ابداع.

† دانشگاه براون, گروه اقتصاد, 64 واترمن خیابان., رابینسون سالن, مشیت الهی, اری 02912, ایالات متحده, سپر, و نبر, اود.وای بر من.

University دانشگاه بولونیا. گروه اقتصاد, پیازا اسکاراویلی 2, 40126 بولونیا, ایتالیا, تیتانیم.اوبینو@ایواهگان.ازریلا

University دانشگاه بولونیا. گروه اقتصاد, پیازا اسکاراویلی 2, 40126 بولونیا, ایتالیا, تیتانیم.اوبینو@اولورارپ.ابداع.

داده های مرتبط

چکیده

در این مطالعه به بررسی عوامل تاریخی نمایندگی مسلمانان معاصر می پردازیم. انگیزه مجموعهای از مطالعات موردی و حساب های تاریخی در میان اسلام گرایان تاکید بر نقش تجارت برای تصویب اسلام, ما ساخت اطلاعات دقیق در مسیرهای تجاری پیش از اسلام, بنادر, و بنادر برای تعیین نظم تجربی از این استدلال. تجزیه و تحلیل ما – که در سراسر کشورها و گروه های قومی در داخل کشورها انجام شده است – نشان می دهد که نزدیکی به شبکه تجاری قبل از 600 میلادی یک پیش بینی کننده قوی از پایبندی مسلمانان امروز در جهان قدیم است. ما همچنین نشان می دهیم که اسلام با موفقیت در مناطقی گسترش یافت که از نظر زیست محیطی شبیه زادگاه دین یعنی شبه جزیره عربستان است. یعنی سرزمین هایی که با سهم زیادی از مناطق خشک و نیمه خشک مشخص می شوند و دارای جیب های کمی از زمین های حاصلخیز هستند بیشتر میزبان جوامع مسلمان هستند. ما در مورد مکانیسم های مختلفی که ممکن است الگوی مشاهده شده را ایجاد کنند بحث می کنیم.

"ای اهل ایمان! به هیچ وجه اموال خود را به ناحق نخورید مگر اینکه با رضایت متقابل در میان شما معامله شود. و خود را نکشید. همانا خداوند بر شما مهربان است.”

سوره نسا, 4:29 1

1. مقدمه

دین به طور قابل توجهی با طیف وسیعی از اقتصاد و نتایج سیاسی در داخل و سراسر کشور ارتباط دارد. 2 این شاید بتواند با این واقعیت مرتبط باشد که افراد مذهبی به طور کلی اعتماد بیشتری دارند (گویسو, ساپینزا, و زینگالس, 2003). با توجه به اهمیت دین در جامعه, یک سوال طبیعی به درخواست این است که چه عواملی به توزیع ادیان در سراسر جهان است که ما امروز می بینیم کمک.

در این مطالعه ما بر گسترش یک دین – اسلام تمرکز می کنیم. در سالهای اخیر علاقه به جوامع مسلمان در میان اقتصاددانان و دانشمندان علوم سیاسی افزایش یافته است, مثلا نگاه کنید به, بلدس (2014), کامپانته و یاناگیزاوا-دروت (2015), چسبیده, خواجه, و کرمر (2009), جها (2013), و کوران (2004). تجزیه و تحلیل ما به بررسی نقش مسیرهای تجاری باستانی در تسهیل گسترش اسلام می پردازد. با انگیزه مطالعات موردی متعدد در رابطه تاریخی بین تجارت و اسلام, ما ساخت اطلاعات دقیق در مسیرهای تجاری قبل از اسلام, بنادر, و بنادر. نزدیکی به شبکه تجاری پیش از 600 میلادی یک پیش بینی کننده قوی از پایبندی مسلمانان امروز در جهان قدیم است. ما همچنین نشان می دهیم که اسلام با موفقیت در مناطقی گسترش یافت که از نظر زیست محیطی شبیه زادگاه دین یعنی شبه جزیره عربستان است.

تجزیه و تحلیل تجربی نشان می دهد که کشورهایی که نزدیک به مسیرهای تجاری تاریخی قرار دارند بیشتر مسلمان هستند. سپس بررسی می کنیم که این نظم تجربی در سطح تفکیک بیشتری از میهن های قومی در داخل کشورها وجود دارد یا خیر. بهره برداری از تنوع در داخل کشور دارای مزایای ساده است. اولا به ما این امکان را می دهد تا به شیوه ای واضح تر بررسی کنیم که تفاوت در نزدیکی به مسیرهای تجاری پیش از اسلام پیش بینی کننده های معنی دار پایبندی محلی به اسلام است. دوم اینکه اعمال نفوذ در تنوع دولت معاصر در نمایندگی مسلمانان نگرانی های مربوط به درون زایی مرزهای سیاسی فعلی را کاهش می دهد. دولت های مدرن, مسلما, وابستگی مذهبی در بسیاری از راه های از جمله دین دولت حمایت تحت تاثیر قرار. به همین ترتیب, بسیار مهم است به حساب برای این تاریخ در سراسر کشور.

این یافته ها در راستای مجموعه ای غنی از کارهای قبلی اسلامگرایان برجسته از جمله لاپیدوس (2002) و برکی (2003) و لوییس (1993) است که به طور گسترده در مورد نقش تجارت از راه دور بحث کرده اند و به انتشار مسلمانان در مسیرهای تجاری اشاره کرده اند (گیرتز, 1968; لوییس, 1980; تریمینگهام, 1962) و اهمیتی که اسلامی کتاب مقدس در مورد امور مربوط به تجارت مشورت می کند (کوهن, 1971; هیسکت, 1984; گذشته, 1979). ابداع اسلام رویه تجارت مستقیم بود که بازرگانان مسلمان شخصا کالاها را در مسافت های طولانی در مسیرهای تجاری حمل می کردند تا اینکه به واسطه ها اعتماد کنند. به عنوان مثال پذیرش اسلام در بیشتر کشورهای جنوب شرقی و جنوب صحرای افریقا در درجه اول از طریق تماس با بازرگانان مسلمان اتفاق افتاده است (درج, 2003; لاپیدوس, 2002; لوتزیون, 1979). علاوه بر این, عمل بسیار شخصی از ارز اولویت ایجاد شده برای مسلمانان به انجام تجارت با شرکت مذهبیان (چودوری, 1995; کوران و لوستیگ, 2012). از این رو, تجار تبدیل به اسلام اثرات خارجی قابل توجهی مانند دسترسی به شبکه تجارت مسلمان برخوردار, جریان تجارت ثابت, و کاهش هزینه های معامله. در بخش 2 ما شما را به مروری کوتاه نشان دادن نقش تجارت در روند اسلامی در نقاط مختلف جهان قدیم.

اگر چه سهم اصلی این مطالعه این است که چگونه نزدیکی به مسیرهای تجاری پیش از اسلام بر توزیع جوامع مسلمان در جهان قدیم تاثیر گذاشته است اما ما همچنین بررسی می کنیم که شباهت اکولوژیکی به شبه جزیره عربستان در یک منطقه معین حضور جوامع مسلمان را پیش بینی می کند. اما که از ویژگی های جغرافیایی برجسته از گهواره اسلام? شبه جزیره عربستان دارای جغرافیای متمایزی است که عمدتا از مناظر بیابانی و نیمه خشک با چند منطقه باروری متوسط مانند یمن امروزی و سایر واحه های پراکنده در داخل کشور تشکیل شده است. در شب اسلام, کندر, مر, انگور, رنگ, و تاریخ در این جیب بارور تولید شد (ابراهیم, 1990). برای تصرف این چشم انداز متمایز, ما برای هر کشور ساخت/میهن قومی ضریب جینی مناسب بودن زمین برای کشاورزی و نشان می دهد که شباهت های زیست محیطی به شبه جزیره عربستان (منعکس شده در درجه نابرابری در پتانسیل برای کشاورزی در سراسر مناطق) نمایندگی مسلمانان را افزایش می دهد.

ما در مورد توضیحات مختلف مطابق با این واقعیت کمتر شناخته شده بحث می کنیم و نشان می دهیم که گروه های ساکن در امتداد مناطق نابرابر جغرافیایی دارای ساختار تولیدی خاصی هستند (هم از نظر تاریخی و هم امروز) با مراتع حاکم بر چشم انداز نیمه خشک و کشاورزی که در چند منطقه نسبتا حاصلخیز انجام می شود. این تفاوت ها در موقوفات تولیدی اساسی ممکن است سود حاصل از تخصص ایجاد کند و زمینه ای برای تجارت به عنوان وسیله ای برای امرار معاش فراهم کند. این در واقع در مورد مقطعی از جوامع قوم نگاری است که ما بررسی می کنیم. بنابراین, به حدی که تجارت است به احتمال زیاد به شکوفا زمانی که طرف های درگیر پایبندی به یک کد مشترک ارز, چارچوب نهادی تجارت ترویج اسلام پیدا احتمال تبدیل در سراسر چنین سرزمین.

یک تفسیر مکمل نابرابری جغرافیایی را با نابرابری اجتماعی و شکار پیوند می دهد و ابن خلدون (1377) یکی از بزرگترین فلاسفه جهان اسلام را بازتاب می دهد که مشاهده کرد که یک عامل مهم برای درک تاریخ اسلام درگیری اجتماعی مرکزی بین بادیه نشین بدوی و جامعه شهری است ("شهر" در مقابل "کویر"). استدلال این است که فرصت های تجاری از راه دور دستاوردهای افتراقی را به جمعیت های ساکن در مناطق نسبتا حاصلخیزتر اعطا می کند و رفتار درنده را از افراد ضعیف تقویت می کند. در امتداد خطوط همان, دانشمندان معاصر اشاره کرده اند که زمانی که کشاورزان و دامداران در غیاب یک چارچوب نهادی هماهنگی فعالیت های خود را همزیستی, تعاملات خود را اغلب متضاد بود, اخلال در جریان تجارت در سراسر این سرزمین (ریچرسون, 1996). ما حدس می زنیم که اسلام با اصول اقتصادی توزیع مجدد خود یک نیروی متحد کننده با هدف مهار نابرابری اساسی در ازای امنیت برای کاروان های تجاری بود (میچالوپولوس, نقوی, و پرارولو, 2016). این فرض که نابرابری جغرافیایی با بروز فرصت های تجاری از راه دور برجسته تر می شود یک پیش بینی کمکی ایجاد می کند. یعنی شدت پذیرش اسلام در مناطق نابرابر وقف باید با نزدیکی به مسیرهای تجاری افزایش یابد. این پیش بینی در داده ها بیان شده است.

مطالعه ما متعلق به یک ادبیات گسترده تر در اقتصاد است که به بررسی تعامل بین محیط اقتصادی و سیاسی و باورها و قوانین (مذهبی) می پردازد. مشارکت ها شامل کارهای گریف (1994), بنابو و تیرول (2001), بوتیچینی و اکشتاین (2005, 2007), سرولاتی و ساند (2017), گویسو, ساپینزا, و زینگالس (2016), پلاتو (2008, 2011), روبین (2009), بکر و واسمن (2009) و گریف و تابلینی (2010). علاوه بر این, با تمرکز بر گسترش یک دین خاص, کار ما این است که از نزدیک به که از کانتونی مربوط (2012) که به بررسی چگونگی نزدیکی به ویتمبرگ, زادگاه مارتین لوتر, تحت تاثیر انتشار پروتستانتیسم. شواهد موجود در مورد الگوی جغرافیایی سازگار به دنبال جهان اسلام همچنین با مطالعات انگرمن و سوکولوف (1997, 2002) و عاصم اوغلو, جانسون و رابینسون (2001, 2002) تماس می گیرد که بر نقش جغرافیا در شکل دادن به نتایج نهادی تاکید دارد.

بقیه مقاله به شرح زیر سازماندهی شده است. در بخش 2 ما شما را به یک روایت تاریخی از اهمیت تجارت برای گسترش اسلام است. در بخش 3, ما بحث در مورد داده ها و در حال حاضر تجزیه و تحلیل تجربی انجام شده در سراسر کشورها و گروه های قومی. در بخش 4, ما حفاری عمیق تر به چه فاصله به مسیرهای تجاری و نابرابری جغرافیایی منعکس و طرح توضیحات ممکن سازگار با شواهد کشف. بخش 5 راه هایی را برای تحقیقات بعدی خلاصه و مورد بحث قرار می دهد.

2. گسترش اسلام در مسیرهای تجاری تاریخی

اسلام در سرعت نفس از زمان محمد گسترش یافته است. با این اوصاف, حالت گسترش در طول زمان و مکان اعم از فتوحات متفاوت, به تجارت, به تبلیغ و مهاجرت. در طول فاز اولیه, اسلام به طور عمده از طریق فتوحات در شعاع خاصی در اطراف مکه گسترش. فتوحات اولیه نظامی حتی اگر مستلزم تغییر مذهب اجباری نباشد در نهایت منجر به اشغال مناطق وسیعی از زمین توسط اکثریت مسلمان شد. این مناطق با کشورهای معاصر نزدیک به مکه از جمله کل جهان عرب در شرق میانه و شمال افریقا همپوشانی دارند, ایران, افغانستان, و پاکستان, و کمی دورتر در ازبکستان و ترکمنستان. این سرزمین ها در دوران پیش از اسلام دارای مراکز تجاری مهمی بودند به ویژه در امتداد جاده ابریشم در اسیا و دریای سرخ در شمال افریقا. بیشتر این سرزمین ها بخشی از امپراتوری پارس بود که بزرگترین و مهمترین امپراتوری زمان فتح و تسلیم اسلام بود. مراکز تجاری معروف در طول مسیرهای امپراتوری پارس ری (در ایران), سمرقند و بخارا (در ازبکستان), و مرو (در ترکمنستان).

روند اسلامی شدن دورتر از زادگاه اسلام ارتباط تنگاتنگی با تجارت داشت. جهان اسلام بر شبکه پر سود ترین مسیرهای تجاری بین المللی تسلط یافت که اسیا را به اروپا (و از طریق دریا به شمال افریقا) متصل می کرد. با کنترل کامل مسلمانان از نیمه غربی جاده ابریشم تا اواسط قرن 8, هر تبادل راه دور تا به حال به گذشتن از سرزمین های مسلمانان, دادن تجارت نقش محوری در انتشار بیشتر از دین. بازرگانان مسلمان پیام اسلام را به هر کجا که سفر می کردند حمل می کردند. این امر به دلیل تجارت "مستقیم" مسلمانان که یکی از چشمگیرترین ابداعات اسلام است امکان پذیر بود. قبل از فتوحات مسلمانان, تجارت توسط شبکه ای از تجار محلی که به طور انحصاری در میهن خود معامله انجام شد. به عبارت دیگر نقش عوامل واسطه را ایفا می کردند که کالاها (اغلب ادویه جات) با سفرهای کوتاه از یک حامل به حامل دیگر منتقل می شدند و یک رله تجاری ایجاد می کردند. مسلمانان در عوض به واسطه ها اعتماد نکردند و شخصا تمام طول سفر را طی کردند که برای انتشار دین در مسیرهای تجاری و در مقصد بسیار مهم بود. گسترش اسلام از این رو تا حد زیادی توسط تماس های اجتماعی به عنوان یک نتیجه از تجارت افزایش یافته بود (میلر, 1969; چوب, 2003).

دین جدید به تجار محلی اعتراض کرد زیرا پایه اقتصادی خود را بیش از بسیاری از سیستم های اعتقادی موجود در این زمان مشروعیت بخشید. بازرگانان تبدیل به اسلام مزایای روشن از جمله حال (من) همکاری در شبکه تجارت مسلمانان, (دوم) اطلاعات تماس با ارزش به گسترش تجارت خود را, و (ج) قوانین حاکم بر فعالیت های تجاری به طور طبیعی طرفدار مسلمانان بیش از غیر مسلمانان (سینور, 1990; فولتز, 1999).

تبلیغ مجدد عامل سوم بود که گسترش اسلام را در مکانهای دورتر از مکه تحت تاثیر قرار داد. مسیرهای تجاری نیز در این روند مهم بودند زیرا واعظان صوفی کاریزماتیک برای انجام فعالیت های تبلیغی در این مسیرها سفر می کردند. سرانجام, مهاجرت مسلمانان (دوباره از طریق مسیرهای تجاری) و بین ازدواج خود را در مقصد نیز به گسترش اسلام در امتداد مسیرهای تجاری دور از مکه کمک.

2.1. تصویب اسلام توسط گروه های قومی در مجاورت راه های تجاری

گزارش های تاریخی ارتباط راه های تجاری و پایبندی مسلمانان در سراسر کشور نشان دهنده اهمیت خود را برای گسترش اسلام است. با این اوصاف, با توجه به قدرت دولت به نفوذ ترکیب مذهبی خود, ممکن است تعجب می کنم که یک رابطه مشابه بین نزدیکی به مراکز تجاری و نمایندگی مسلمانان در کشورهایی که مذهبی همگن نیست وجود دارد. در ادامه, ما بررسی سابقه تاریخی در ظهور اسلام برای کشورهای خاص با تنوع مذهبی مختلف از جمله چین, تانزانیا, مالی (محل امپراتوری غنا سابق), اندونزی, و هند. تجزیه و تحلیل تجربی سیستماتیک در سطح گروه قومی برای هر یک از این کشورها به بخش 3.3 کاهش یافته است.

ارقام 1ال, 1ب, 1ج, 1د, و 1الکترونیکی فراهم می کند عکس های فوری از مسیرهای تجاری پیش از اسلام همراه با نمایندگی مسلمانان معاصر برای گروه های واقع در این پنج منطقه ساخت ظاهری ارتباط بین این دو (بخش را ببینید 3.1 زیر را برای شرح داده های اساسی).

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.